Festivalio svečiai ir susitikimai

charles.jpg

Lapkričio 27 d. 19:15 val. kino teatre „Pasaka“ vyks dokumentinio filmo „Pussy Riot: pasirodymas ir bausmė“ (Vystuplenie i nakazanie, 2016) peržiūra ir susitikimas su jo režisieriumi Evgeny Mitta, atvykusiu tiesiai iš Rusijos.

Trijų jaunų feminisčių aktyvizmo ir pankroko projektas „Pussy Riot“ prasidėjo pasirodymais metro stotyse, traukiniuose ir kavinėse. Savo dainomis jos kritikavo vyriškąjį šovinizmą ir šalies valdžią. Pastaroji jų veiklai neteikė ypatingos reikšmės iki merginų grupės Maskvos katedroje surengtų „pamaldų“, kuriose jos prašė Dievo Motinos „nuvyti Putiną šalin“. Pasirodymas buvo priverstinai nutrauktas, o grupės narės stojo prieš teismą ir sulaukė grasinimų įkalinimu. Teisėsaugos dėka, procesas tapo pasaulinio masto įvykiu. Filmas atskleidžia, kad akcionizmo – radikalaus protesto – fenomenas slypi meno, istorijos ir politikos sankirtoje.

Lapkričio 27 d. 17:30 val. kino teatre „Pasaka“ po filmo „Keistas romanas su ego“ seanso vyks atvira diskusija „Pripažinimo ir pasitikėjimo savimi santykis viešojoje erdvėje“, kurioje dalyvaus aktorė Aistė Diržiūtė, psichologė Laura Ustinavičiūtė ir režisierė Giedrė Beinoriūtė. Diskusiją pristato asociacija LATGA.

Vaikystėje kino kūrėja Ester Goud tiksliai žinojo, kuo nori būti užaugusi – savo vyresniąja seserimi Rovana. Juk po pasitikėjimu savimi švytinčios Rovanos kojomis buvo visas pasaulis.

Lyriškame dokumentiniame filme režisierė leidžiasi į kelionę nuo mažo mietelio Škotijoje iki šurmuliuojančio Los Andželo tyrinėdama narciziškumo kultūrą ir ribą, ties kuria sveika meilė sau virsta asmenybę griaunančia jėga. Pamažu ji atranda, kad ta Nuostabioji moteris, kurią ji garbino vaikystėje, iš tiesų niekada neegzistavo.

Lapkričio 27 d. 20:45 val. kino teatre „Pasaka“ dokumentinio filmo „Kalifornija“ seanse dalyvaus pats režisierius ir filmo herojus Šarlis Redonas.

Režisierius Šarlis Redonas videodienoraštyje fiksuoja savo dievinamos merginos – San Fransisko baleto prima balerinos Matildos – gyvenimą. Jis žavisi jos tobulu kūnu ir disciplina iki tol, kol sužino, kaip iš tiesų ji save žaloja, ir pamažu jo akyse ji virsta šokio apsėsta būtybe, nesigailinčia net savo pačios kūno. Ilgainiui ji pradeda jo vengti ir atsisako tęsti filmavimą – tai tik dar labiau paskatina Šarlį maniakiškai gilintis į šią temą, jų santykiuose jau tapusią tabu.  Pamažu jis pradeda suprasti, kokią dramą iš savo paties gyvenimo jis gali sukurti.

Reklama